Fan page – prowadzenie profilu przez agencję marketingową
We współczesnym świecie ciężko jest wyobrazić sobie brak obecności w social mediach firm z wielu branż. Przedsiębiorstwa muszą więc zadbać o zbudowanie społeczności, której będą publikować swoje treści. Często firmy nie mają wystarczającej ilości czasu na te czynności. Warto zatem wtedy skorzystać z usług agencji, która bierze na swoje barki prowadzenie fan page’a, przykładowo na Facebooku. Czym zajmują się takie agencje oraz ile kosztuje taka współpraca – odpowiemy w poniższym artykule!
Spis treści
- Agencje prowadzące social media
- Prowadzenie fan page’a – koszty współpracy z agencją
- Prowadzenie fan page’a – koszty dodatkowe
- Podsumowanie
Agencje prowadzące social media
Nawet mniejsze firmy, działające jedynie lokalnie, pojawiają się w mediach społecznościowych. Mała ilość czasu powoduje, że korzystają z usług agencji. Z reguły zajmują się wieloma aspektami prowadzenia fan page’a:
- Opracowanie strategii, czyli odpowiedź na pytania (co, jak, kiedy i w jakim celu?) oraz określenie celów do osiągnięcia. Działanie agencji bez wcześniej przygotowanej strategii jest bezsensowne przez wszechobecny chaos oraz niespójność podejmowanych działań lub decyzji.
- Przygotowanie wpisów oraz grafik do publikowania. Należy je odpowiednio dopasować do grupy odbiorców tak, aby intrygować odbiorców oraz zaskakiwać treściami. Wpisy same w sobie są bardzo ważne (dowiedz się więcej!), lecz to grafiki są zauważane w pierwszej kolejności i to głównie one przyciągają wzrok oraz uwagę.
- Moderacja fan page’a, czyli obsługa. Jest to między innymi odpowiadanie na pytania, reagowanie na komentarze, usuwanie treści nieodpowiednich. Internet nigdy nie śpi!
- Raportowanie, czyli przygotowywanie analiz oraz podsumowań. Zebrane dane pozwalają na wyciagnięcie wniosków, dostrzeżenie popełnionych błędów oraz modyfikację.
Prowadzenie fan page’a – koszty współpracy z agencją
To, ile kosztuje prowadzenie fan page’a w social mediach jest uzależnione od zakresu podejmowanych działań. Na rynku jest wiele agencji, które oferują swoje usługi w wielu różnych cenach, często konkurencyjnych. Wszystko po to, by przyciągnąć klientów. Oczywiście zakres oraz jakość usług nie jest na tym samym poziomie. Bardzo ważnymi działaniami są: sprawdzanie opinii, porównywanie oraz oczywiście kontakt. Należy szukać agencji, która zapewni usługi na wysokim poziomie, nie kierując się kryterium finansowym w mocnym stopniu.
Prowadzenie fan page’a – koszty dodatkowe
Wpisy docierają do części fanów. Zasięg organiczny (liczba osób, którym wyświetliła się ona na ekranie urządzenia) był większy jeszcze parę lat temu. Działania mediów społecznościowych jednak wskazały na to, iż one także chcą mieć swoje profity, co wcale nie dziwi. Chcąc zatem docierać do większej ilości osób, należy pod uwagę brać dodatkowe koszty w postaci budżetu na posty sponsorowane.
Jeśli firmie zależy na angażowaniu społeczności, na przykład poprzez konkurs, należy pamiętać, że agencja będzie potrzebowała czasu. Bardziej skomplikowane działania wymagają wypracowania pomysłu, regulaminu, sposobu przeprowadzania działań, promocji.
Podsumowanie
Ile kosztuje prowadzenie fan page’a? Wszystko zależy od tego, czego firma oczekuje od agencji, jakie stawia cele oraz jaki budżet jest w stanie przeznaczyć na takie działania. Feedback ze strony agencji określi, czy realizacja usługi jest możliwa oraz rekomendowana. Sprawdź ofertę Remarked!
Jeśli chcesz dowiedzieć się ile kosztuje prowadzenie fan page’a Twojej firmy, skontaktuj się z nami już teraz!