Czym są słowa kluczowe? Jak je dobierać i analizować?
Na początku swojej przygody z SEO (sprawdź ofertę Remarked) firmy dowiadują się jak ważne są słowa kluczowe. Z pewnością pełnią one rolę jednego z najważniejszych elementów w pozycjonowaniu strony internetowej. Muszą być one odpowiednio dobrane i modyfikowane względem branży, konkurencyjności, liczby wyszukiwania przez internautów. Zastosowanie się do tych zasad potrafi przede wszystkim znacznie zwiększyć ruch organiczny na portalu.
Spis treści
- Jakie słowa kluczowe dobierać?
- Analiza słów kluczowych
- Rodzaje słów kluczowych
- Przegląd słów kluczowych konkurencji
- Podsumowanie
Jakie słowa kluczowe dobierać?
Na początku warto wspomnieć, że słowa i frazy kluczowe powinny być dobrane do branży, w której działa firma. Bardzo ważnym aspektem jest także to, aby odpowiadać na potrzeby użytkowników. Im częściej coś fraza jest wyszukiwana przez innych, tym trudniej będzie osiągnąć wysoką pozycję w sieci. Bez wątpienia warto jest skupiać się na konkurencyjności oraz trudności poszczególnych zapytań. W początkowej fazie rozwoju firmy wskazane jest, aby skupiać się na mniej popularnych słowach kluczowych. Warto wspomnieć także o tym, że mimo systematycznych działań związanych z SEO, znaczne wzrosty będą widoczne po dłuższym okresie.
Analiza słów kluczowych
Przed samym doborem słów kluczowych, należy je przede wszystkim dokładnie przeanalizować. Czym jest analiza słów kluczowych? Jest to szczegółowa ocena słów oraz fraz pod kątem wielu aspektów. Analiza ma na celu zwiększanie liczby wyświetleń strony internetowej oraz pozycjonowanie w sieci po wyszukiwaniu przez użytkownika słów kluczowych w wyszukiwarce. Mimo, iż analiza jest pierwszym podjętym krokiem, to należy go cyklicznie kontynuować w przyszłości, a z biegiem czasu przyniesie efekty.
Rodzaje słów kluczowych
Podział słów kluczowych poprzez stopień złożoności, formę, długość, lokalizację, branżę:
• Ogólne słowa kluczowe
Składają się z jednego lub dwóch wyrazów. Użytkownicy najczęściej wpisują właśnie ten typ w wyszukiwarki. Panuje ogromna konkurencja wśród tych słów kluczowych.
• Zapytania
Ich celem jest opisanie konkretnego problemu, który interesuje użytkownika. Ułatwiają znalezienie informacji na interesujący internauty temat.
• Słowa kluczowe long tail
Inaczej wyrażenia z „długim ogonem”, czyli składające się z większej ilości wyrazów. Cechuje je mniejsza częstotliwość wyszukiwań, gdyż są najzwyczajniej w świecie bardziej złożone. Przedstawiają bardziej dopasowane do potrzeb użytkowników wyniki.
• Regionalne słowa kluczowe
Wyświetlają wyniki z danego obszaru, lokalizacji. Kluczowym aspektem jest podanie w słowach kluczowych podanie owej miejscowości, regionu, państwa. Wyszukiwania zostają w ten sposób zawężone, docierają do konkretnej grupy odbiorców.
• Frazy brandowe
Frazy, wyrażenia ściśle powiązane z marką, czyli między innymi nazwa marki, produktu itp.
Przegląd słów kluczowych konkurencji
Z pewnością niezwykle istotnym aspektem podczas doboru i analizy słów kluczowych jest ich konkurencyjność. Promowanie strony internetowej samymi ogólnymi słowami kluczowymi nie przyniesie korzyści. Witrynom mającym dużą konkurencję w branży trudniej będzie się wybić na tle innych. Aby użytkownicy trafiali na naszą stronę internetową należy używać słów kluczowych, które są precyzyjne oraz prawdziwe. Przewidywanie intencji użytkownika może pomóc w znalezieniu tych słów. Istnieje także wiele narzędzi, które pozwolą na zyskanie ogromnej ilości cennych danych. One z kolei mogą przyczynić się do wypracowania większego ruchu organicznego. W internecie można znaleźć wiele narzędzi, zarówno darmowych, jak i płatnych. Każde z nich może usprawnić pracę w zakresie SEO.
Podsumowanie
Podsumowując analiza słów kluczowych jest niezwykle istotna, stawowi fundament strategii SEO. Pozwala ona na precyzyjny oraz szczegółowy dobór słów kluczowych wszelkiego rodzaju. Wszystko po to, by systematycznie wywierać wpływ na zdobywanie widoczności w wyszukiwarce oraz generować ruch organiczny pochodzący z bezpłatnych wyników wyszukiwania.